אחד הדברים היותר חשובים שיש לחשוב עליהם כאשר מתכננים משרד לעסק שלנו הוא התאמת המשרד לחזון העסקי של המותג המאפיין את החברה או הארגון.
מעבר לעובדה שבימנו חשוב מאוד לקחת בחשבון הכנסת אלמנטים מודרניים בעיצוב המשרד והתאמתו מבחינת אמצעים טכנולוגיים, לא פחות חשוב שניצור חיבור בין העסק שלנו והחזון שלו, לאופי של המשרדים של החברה ולעיצוב שלהם.
ברגע שנעשה זאת, אנו לא רק נותנים למשרדים שלנו אלמנט עיצובי נוסף אלא אנו גם מראים ללקוחות הקיימים כי אכן קיים חיבור ממשי לחזון העסקי אותו הצבנו לרוב בתחילת הדרך זאת על ידי הדגשתו בעיצוב המשרד.
בנוסף, כאשר קיים קשר בין השניים גם הלקוחות הפוטנציאליים שמים לב עד כמה החזון העסקי חזק, דבר שאולי בסופו יפיל אצלם את הפור לבחור בחברה שלנו ולא בחברה מתחרה.
כיצד נוכל לעשות זאת בקלות?
על מנת לחבר את העיצוב של המשרד עם החזון העסקי יש להיות יצירתיים כי אם אנו חברה שמתעסקת באנרגיה ירוקה, לא מספיק שנצבע את הקירות שלנו בצבע ירוק על מנת לחבר את העיצוב של המשרד עם החזון העסקי.
על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר יש להיוועץ עם אדריכל אשר נסביר לו בדיוק מה החזון העסקי של החברה ונסביר לו כמה שיותר על הענף בו פועלת החברה שלנו והוא מצידו יביא את הרעיון הטוב ביותר שיעזור לנו לקשור את עיצוב המשרד עם חזון החברה.
חשיבה מחוץ לקופסא
כמו בכל דבר בעולם העסקים, המטרה שלנו היא להשאיר חותם אצל הלקוח ולגרום לו לזכור את החברה שלנו, במיוחד כאשר מדובר בפגישה עסקית במשרדים שלנו שלעיתים תכריע אם אותו אדם הופך מלקוח פוטנציאלי ללקוח קבוע, לכן חשוב להשאיר רושם חיובי בכל דרך אפשרית.
לעיתים התוספות הקטנות וחשיבה מחוץ לקופסא הם אלו שיתנו את היתרון התחרותי, גם אם מדובר בעיצוב המשרד.
למשל, אם אנחנו חברה של פעילויות לילדים והקמת גני שעשועים נשקול להוסיף משחקי ילדים כמו מגלשה למשל בין קומות המשרד. כמו כן, צבעוניות היא חלק בלתי נפרד מעולם הילדים ולכן שליכט צבעוני יכול להשתלב טוב בעיצוב.
זה אמנם דבר קטן שכנראה לא יהיה בשימוש רב אבל זהו מוצר שהחברה שלנו מייצרת ומתקינה ולכן הוא מזוהה עימה ועם החזון העסקי שלה.