השכרת משרד? או רכישה? יתרונות וחסרונות

עסקים רבים מתלבטים בשאלה, האם עדיף לשכור או לרכוש משרד? לשתי האפשרויות יתרונות וחסרונות משלהם, כשההחלטה תלויה בפרמטרים רבים הקשורים לגודל, אופי, גמישות וסוג העסק. להלן, ריכזנו כמה יתרונות וחסרונות מרכזיים של שתי האופציות.

השכרת משרד:

יתרונות

  • פתרון זמני וחסכוני – העולם הטכנולוגי של היום מאפשר לעסקים רבים ולמעשה כמעט לכל עבודה המתבצעת דרך מחשב, להיעשות מכל מקום – גם מהבית. לכן, למרות שעסקים רבים לא יכולים להעביר לחלוטין את פעילותם לבית, עדיין ייתכן שלא כל העובדים יצטרכו תמיד להגיע למשרד, שלא יצטרכו חדר ישיבות שיעמוד לרשותם תמיד וכיוצא בזה.

השכרת משרד יכולה לתת מענה למצבים שכאלה, תוך מתן אפשרויות שונות וגמישות לגבי זמן ההשכרה, אופי החללים וגודלם.

  • תשתית מוכנה מראש – משרדים רבים המוצעים להשכרה כוללים כבר תשתית של ריהוט, רשת ושירותים שונים ומוכנים מראש. בעלי עסקים קטנים למשל, כאלה שלא זקוקים לכמה קומות של משרדים וכד', יכולים להרוויח מהסידור ובעיקר, מחוסר ההתעסקות המיותרת.
  • ללא התחייבות לטווח הארוך – קיימות סיבות רבות שיכולות לגרום לעסק לרצות לעזוב את המשרד הנוכחי: ייתכן והחברה גדלה, אופי העסק השתנה ואפילו אטרקטיביות המקום. עבור עסקים שלא בטוחים לגבי הצורך הקבוע שלהם לשכון במקום מסוים, יכולים גם הם להשתמש בשירותי משרדים להשכרה לזמן מוגבל ובסופו, להחליט האם הם רוצים להישאר או לא.

חסרונות:

החיסרון המרכזי של שכירת המשרד הוא הבזבוז הכספי על ההשכרה, בדומה לשכירת דירה במקום לרכוש אותה. חסרונות נוספים תלויים בשירותים המוגבלים שלעיתים מוצעים במקום ובחוסר יכולת השינוי או העיצוב של המקום.

רכישת משרד

יתרונות:

  • יכולת התאמה – קיימים עסקים שעקב גודלם או אפיים זקוקים לשירותים מסוימים, פרטיות רבה, או אפשרות לעצב את המשרדים כראות עיניהם. לעסקים כאלה, ייתכן ועדיף לרכוש משרד משום שרכישה מטבע הדברים, תאפשר להם גמישות רבה יותר בכל הקשור לשינוי המקום עצמו, לרבות עיצוב לשם הרושם או הכנסת אביזרים שונים הנצרכים לפעילות העסק.
  • נדל"ן מסחרי – השכרת משרדים נחשבת לחלק מן התחום הרחב של נדל"ן מסחרי (הכוללת גם חניונים, חנויות ועוד). התשואה מהשכרת משרדים נחשבת לגבוהה מאוד ומשתלמת ולכן, עסקים רבים בוחרים בכך. בנוסף, ניתן לרכוש משרד ורק בשלב מאוחר יותר, להשכירו בשוק הנדל"ן. בשורה התחתונה, רכישת משרד דומה לרכישת דירה בכל הקשור לכדאיות של המשרד כנכס נדל"ני.

חסרונות:

רכישת משרד לעיתים מקבעת את העסק למיקום מסוים, שייתכן וירד מערכו או יגביל את יכולות העסק בשלב מאוחר יותר. במידה וערך הנכס ירד, גם יכולת ההשכרה שלו תרד וכך העסק יכול חלילה להיפגע כלכלית.

לסיכום, עוד כמה פרמטרים שיש להתחשב בהם

גודל העסק הוא פרמטר מאוד משמעותי בכל הקשור להשכרה או רכישה של משרד. אדם בודד המציע שירות עצמי יכול במרבית המקרים להסתפק בהשכרת משרד, בעוד שחברה הכוללת מספר רב של עובדים תעדיף בדרך כלל לרכוש משרד. פרמטר נוסף הוא היכולת הכלכלית של העסק לרכוש משרד במיקום הרצוי, לעומת יכולתו לשכור משרד ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *